Ilık Türkiyeye Doğru


Yazı 2-3 hafta önce yazılmıştır…

ikiside bi anda secimle geldi ve ülkenin tepesine gecti
(istanbulda turkiyenin tepesidir)
imamda oranın basına geçti
hersey aynı
hatta erol mutercimler
imam,
recep
binali
ve akape ye karsı bu seçimde savaşıcak dedi…
kazanırsa hepsini alt edicek !
recep yeniden secim ister kaldıramaz bu maglubiyeti
ama iş farklı yeni recep geliyo 🙂
bir imamımız var artık !
***
şöyle biraz geriye gidelim
-ikiside belediyeden geliyor
-soyadı bir harika imamoğlu, halk çok sevdi hemen
-karadeniz çocuğu birde trabzondan
mhp zaten dini bütün
gerisi minik partiler
kılıçdaroğlunun gözü korktu iyice gitmezse koltukdan işe biter
yakında oda çekilicek nedeni birazdan…
şimdi chp ye dini bütün cumasında orucunda imam amcamız gelirse
bir yanda akape (bölünse bile minik akapeler olucak) diğer yanda imamlı ılık islamlı chp ileTürkiye 3-4 level geri gitmiş ılımlı Bir İslam ülkesinin Türkiyesi olucak…
Zaten istenende buydu! abd tarafından,ılık bir Türkiye , muhalefetinden iktidarına ılık bir ülke…

imamın ilk belediye toplantysındaki su kare her seyi acıklıyor aslında
ses etmedi falan demeyin geldiği yer söylemi vb. ile bunları zaten kabullenmiş biri imamoğlu
imam istanbulu yönetince kemalede çekilmek düşer artık…
böylece yeni imamlı ikinci bir cumhur reisimiz proje olarak aynı, diğerleri gibi pırıl pırıl bir halk desteği ile başa gelip yeni Türkiye imam cumhuriyetini yöneticek
Artık yeni İBB başkanı imamoğludur bu proje olarak geldi geçmiş olsun (yada şükürler olsun mu diyelim :))

Reklamlar

Do It Yourself


Eski bir traş makinesi vardı elimde rengini ve şeklini çok severim 18650 laptopdan çıkma pil ve bunu şarj yapan devresi ile sorunsuz artık şarj oluyor ve serinletiyor.
Traş makinesi ikiye ayrılıyor motor ve pil kısmı olarak,motor biraz sesli ve kalın pil ile çalışıyordu bendeki pili icine koyunca boyu uzun geldi mecburen kendi motorunu çıkardım dvd lerdeki ufak,çok sessiz ve kısa bir motor çap olarakda tam uydu elimde mause dan kalma tıktık kısmındaki bas bırak swichlerden vardı giris cıkısını avometre ile buldum geriyi kasa fanı motorunun pervanesi sökmek icinde mıknatısı çıkarmak kaldı.

Motor mili lie fanı birleştirmek içinde araya sanırım yine fare tekerinden bir parça uydurdum 🙂 iki tarafıda uyumlu hale getirdi (adaptör kısacası) şimdi mis gibi serinletiyor ayrıca pili çıkarmamada gerek kalmadı üzerindeki kablolar ile devre üzerinden şarjda yapabiliyorum,

bu yaz çok sıcak gecicek 🙂

Raspberry ile Neler Yapılır


Kullandığım raspberry model B+ ekran 5 inc ve dokumatikdir aç-kapa tuşu vardır ekranın bağlantı tarafının kenarında kablolar açıktaydı bunu bir yüzü yapışkanlı kalay benzeri laptop kasasından çıkardığım parlak bir yumuşak metal malzeme ile kapadım. Güç kartındaki pile ek olarak yedek pil monte ettim, sistem üzerinde aç kapa tuşu vardır,sistem boot edince otomatik olarak vlc listemdeki favori radyolarımı stream olarak çalıyor.

Sistemi ctrl+4 ile klavye üzerinden kendi yazdığım mini python kodu ile kapatabiliyorum (normalde klavye kısa yolu yok sistemi kapamak için 🙂 ),wifi çekim gücü gayet iyi ve stabil durumda,samsung evo 32 GB sd kart var,kulaklık çıkışına booster kartı ve bunu besleme için pil ekledim mini hopörler ile de artık yeterli ses alabiliyorum.

Hem çekim yapıp hem işlem yaptığım için video biraz sağlıksız oldu, yumuşak düzlem olduğundan da fare zor çalıştı 🙂

 

Philips Hue Renkli Akıllı Başlangıç Seti 2’Li


 

Philips Hue akıllı lamba ile aydınlatmanızı sıra dışı bir deneyime dönüştürün.

Hue, bir ışıktan çok daha fazlası! Işıkları müzikle, TV ya da oyunla eşleştirin; sabah odanızda sanki güneş doğuyormuş gibi uyanın ya da evde değilken sanki evdeymiş gibi ışıkları uzaktan kontrol edin, v3 modeldir (25000 saat ömürlü) – v4 olanı 15000 saattir

 

Google ve Apple ile telden yada home kit ile sesli komuta uygundur.

 

Hue’yu keşfedin!

Ürün test amaçlı bakılmıştır, hiç kullanılmamıştır.

Armatür : E27
Form faktörü : A19 E27
Ömür : 25000 saat
Watt : 10 W
Watt eşdeğeri : 60 W
Giriş gerilimi : 220 V-240 V

        Kutu İçeriği

• 2 x Hue Renkli Ampul
• 1 x Hue Bridge (Köprü)
• 1 x Ethernet Kablosu
• 1 x Uzaktan Kumanda
• 1 x Adaptör (Abd Giriş)

• Kullanım Kılavuzu

Raspberry Kulaklık Ses Yükselticisi


Raspberry kulaklık çıkışı için yaptığım ses yükselticili devre kartının son hali,ses örnekteki gibi gayet net oldu
Devreyi normalde lehimledim ama sabitlemek için elimde slikon olmayınca bantladım,sesi biraz açmam gerekti ras. üzerinde,normalde yükselticili devresiz ses hiç duyulmuyordu,pili şarj için elimde devremde var,sonuçta mobil ses yükselticili bir devrem oldu
Ses örneği;
https://drive.google.com/open?id=1weRWgWvfh2fq-d6Wkw6qyFan2T6lQcwg

Raspberry İçin Fanlı Kasa


Sonunda raspberry için koruma kabı geldi,kabın özelliği iki kalın ara katmaları ince olan ve taban ile tepede sert iki tabakadan oluşan ras. den daha yüksekte olan bir kılıf,takarken biraz zorlandım tam olarak bittiğinde elde tok bir hissiyatı var ve görünümü şık oldu ama 5 inc lik ekranı takmak içinen üstten 2 yada 3 katman çıkarmak gerekiyor zaten genelde bu tip kasalar usb nin tepesini geçmiyorlar bunda fan da olduğundan biraz yüksek tutulmuş.
Teknik veri olarak fan+3 adet soğutma bloğu ile ras ~32-33 derecelere iniyor işlemci ısısı fanda hafif ses oluyor,çıkarınca ~45 derecelerde işlemci fana çok gerek yok bence,port giriş çıkışlarında ve sd kart için sorun yok sadece power girişi biraz geride kalıyor sanırım bunuda o kısma yakın vidayı gevşeterek hallettim.


Kılıf ile gelen 3 soğutma bloğu ikisi üst kısma biride alta takılıyor bir kere ısındıktan sonra artık çıkmıyorlar,soğukken üzerine bastırmadan tam hizalama yapabilirsiniz.

Raspberry ve 5 inc Ekran


Bazı nedenlerden (çok kurcaladım * _ * ) sd karta yeniden raspberry kurdum bu sefer tecrübeli olarak her şey çok kolay oldu,öncelikle mobil ekran için sürücü kurmama gerek yokmuş direk kullanabiliyorum ekranı ayrıca bendeki uydu alıcıya taktım orda da 1080p ve 60Hz olarak cam gibi görüntü aldım bu çok iyi oldu,rasp. üzerinde ise 1600×900 60Hz olarak çalışıyor (ekranın full desteği bu) youtube videolarıda 1080p 60 Hz de tam ekran yapmazsan takılmadan oynatıyor,daha önce takılıyordu bunun sebebi kartı Samsung Evo Plus 32GB yaptım bir çok dar boğaz gitti,chrome da sekron ile tarayıcı adreslerim ve ayarlarım hemen geldi vlc de gerekli ayarları yaparak stream olarak istedigim kanallar çalıyor öyleki rasp. ilk açılışda ayarlarıma göre hemen listedeki ilk radyoyu ben bişey yapmadan çalıyor.
Kısacası tam bir bilgisayar oldu,kablosuz fare ve klavyesi ile geriye sadece kutusu kaldı gelsin onlada olan deneyimimi anlatıcağım.
Not:Görüntüler biraz kötü oldu zira tek elle biraz loş ortamda çekmem gerekti bu ara ekran 5 inç çift hdmi aparatı ile geldi ve kendi güç beslemesi var takmak lazım takmadan da çalıssada
Güç adaptörü bu modelde (rasp. 3 model B+)2.5 amp olmazsa durduk yere çat diye restart ediyor rasp. aklınızda olsun.
Yazmayı unuttum ekranın dokunmatik özelliği var.Bana gelen paketin içeriğide resimdeki gibi…

bdf9abe58291229