E-Ticaret


Öncelikle, e-ticaret yapmayı düşünüyorsanız ama daha önceden ticaret yapmamış, doğru tedarikçi bağlantılarını sahip olmamışsanız ve bunun yanısıra çok da parlak bir fikriniz yoksa, yol yakınken vazgeçin.

Bundan 10 sene önce olsa, kurardınız e-ticaret altyapısını, Anadolu’da bulunması zor ürünleri listenize ekler ve beklerdiniz. Az ya da çok mutlaka bir satışınız olurdu. Ama şimdi durum değişti.

Şimdi olumlu olan yön, ihtiyacınız olan türden bir web sitesini başta büyük paralar harcamadan, işin yürüyüp yürümeyeceğine emin olana kadar kiralık sistemlerden (ideasoft gibi) birini kiralayarak ve çok daha az teknik bilgi ile bulabilirsiniz.

Bunun dışında hiçbir olumlu yönü yok.

Olumsuz yönlerin bazıları ise;
Tedarikçi bulmak neredeyse imkansız. Çünkü şu anda binlerce web sitesi mal satmaya çalışıyor ve tedarikçilerin de web siteleri var. Tedarikçiler önceliği kendi web sitelerine ya da çok büyük firmalara veriyor ve kendilerinden hergün XML isteyen yüzlerce firmayla uğraşmıyorlar bile. Diyelim ki size XML gönderdiler. Kendilerinde ya da çok büyük stoklarla çalışan firmalardaki fiyatlarla sizin yarışabilmeniz çok zor. Ya sıfır karla satış yapacaksınız, ya da Seda Sayan gibi bir markayı yanınıza alacaksınız.

Bir diğer zorluk google tarafında. Büyüklü küçüklü birçok firma google’da ilk sayfada çıkabilmek için SEO yatırımları yapıyorlar. Bu yatırımların 6 aylık ortalama maliyeti ise 30 Bin TL civarında ve bu paranın altında “Abi ben SEO işinizi yaparım” diyenler ise sadece paranızı alıp uzayacak tiplerdir. Eğer SEO konusunda zayıf kalırsanız, tüm gelirinizi Adwords kanalı ile google’a vermek zorundasınız. Yani aslında kahveciye çalışırsınız.

Bir diğer zorluk, nakliye ayağıdır. Siz ürünü büyük bir siteye göre %5 ucuza satarsınız fakat o firma çok yüklü kargo gönderdiği için müşterilerine bedava kargo imkanı sunar. Bu durumda, doğal olarak sizin fiyatlarınızdan daha düşük fiyatlara ürün gönderir.

Bir diğer zorluk, stok tutma maliyeti. Büyük firma, kataloğunda yer alan her üründen birkaç taneyi elinde bulundurur ve aynı gün kargo ibaresi kullanabilirken, siz bunu yapacak maddi imkana sahip olmadığınız için, tüketicilerin gözünde “güvenilmez” olursunuz ve yine tüketiciler kaçar.

Diyelim ki müşteri sizin o anda stoğunuzda yer almayan bir ürünü sipariş etti. Bu durumda da asıl sürpriz tedarikçiden gelir; O ürün aylardır yoktur ya da fiyatı değişmiştir.

Kredi kartı için sanal pos ihtiyacınız olacak ve bankalar bunu bedava vermezler. Verdiklerinde ise, firmanızın işlem hacmine göre ya da sizin ikna yeteneğinize göre taksitlendirme faiz oranları belirlerler. Oysa ki büyük firmalarda peşin fiyatına taksit imkanı vardır.

Kapıda ödeme sistemine geçmeniz gerekir, çünkü birçok kullanıcı kredi kartı bilgisini vermek istemez. Bu sisteme geçtiğinizde ise, aracı olan kargo firmasına komisyon ödersiniz ve kardan geriye hiçbirşey kalmaz.

Son bir olumsuzluk daha belirtmek gerekirse; kullanıcı neden sizden alışveriş yapsın ki? Koskoca Doğan Grubu, Doğuş Grubu, Gold Bilgisayar, Bimeks, Sabancı Grubu, Distribütörler dururken, neden sizden alışveriş yapsın?

Herşeyden önemlisi, bu soruya cevap verebiliyorsanız ve cevabınız sizin için yeterliyse, işte o zaman bu işe girin. Şu anda piyasada gördüğünüz sitelerin büyük bir kısmı para kazanmıyor. Ayakta kalanlar, mağaza üzerine kurulu ve balık tutmak için atılmış yem gibi olan siteler ve büyük firmaların siteleridir. Diğerleri ise açılır ve ilk sene sonunu bile göremeden kapanır.

“Yapacam uleeeyynnn” diyorsanız, hayırlı işler size…

Reklamlar

Fikriniz varmış,malınız gibi paylaşınız...

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s