OKŞAN
İntikam duygusuyla yalan söyledim ama…
03 Haziran 2012 00:36
ESRA: 22 yaşındayım. Erkeklere karşı hiç güvenim kalmadı. Nedenini 9 aydır birlikte olduğum erkek evliymiş. İntikam duygusu ile doluyum. Bu nedenle bir süre önce telefonda tanıştığım birine yalan söyledim. Aslında yalandan nefret ederim. Ama sürekli görüntü çok önemli deyip fotoğrafımı isteyince, ona bir yakın arkadaşımın fotoğrafını gönderdim. Bana aşık olduğunu söylüyor. Gerçeği söylersem eminim benden nefret edecek. Ben de onu seviyorum ve kaybetmek istemiyorum. Ne olur bana akıl verin, ne yapayım?

Esracığım:

Her zaman şu telefonlaşarak veya İnternet aracılığıyla tanışıp görüşerek kurulan ilişkilerde bir çarpıklık olabileceğini anlatmaya çalışırım. Bu görüşmeler sırasında, kişilerin ister kız ister erkek olsun, kendilerini oldukları gibi tanıtmayacakları, yalan söyleyebilecekleri, bambaşka bir kimlik sergileyebilecekleri bir gerçek. Hatta bazıları bunu oyun olsun diye, eğlence amacıyla bile yapıyorlar. Yanlış bir kimlik bildirerek karşı tarafı aldatmaktan, keyif alıyorlar. Karşılaştıkları zaman bunun bir oyun olduğunu söyleyerek, işi tatlıya bağlarlarsa ne álá. Ama zaten bu tür hayali arkadaşlıkların sürekli olabileceğine ben inanmıyorum.

Aynı düzeyde olmamak bana utanç veriyor!
01 Haziran 2012 01:11
DERYA: Sevgili ablacığım, ben 21 yaşında bir genç kızım. Ben şu anda Açıköğretim’de okuyorum. Bir yandan da sekreter olarak çalışıyorum. Bir erkek arkadaşım var, onunla çok mutluyum ama bir problem var. Daha doğrusu ben bunu sorun yapıyorum. Erkek arkadaşım, ağabeyi ve onun kız arkadaşı hep üniversitede okuyorlar. Benim onlarla aynı durumda olmamam, çok ağırıma gidiyor. Kendimi ezik hissediyorum. Huzursuzum. Onlarla aynı düzeyde olmamak bana utanç veriyor. Siz ne düşünüyorsunuz?

Deryacığım:

Bunda utanç duyacak, eziklik duyacak ne var? Sen de onları biraz fazla önemsiyorsun sanırım. Eğer derslerine düzenli çalışır, kurslara gider, imtihanlarında da başarı gösterirsen diğer üniversite mezunlarından ne farkın olacak ki? Önemli olan üniversite mezunu olmak değil. İnsanın kendi kendini yetiştirebilmesidir. Üniversite mezunu olmak belki kariyer açısından, iş bulmakta kolaylık sağlama açısından işine yarayacaktır elbet. Ancak hayatta, arkadaş, dost çevrende, yaşadığın iş ortamında kendini saydırmak istiyorsan kendini eğiteceksin. Böyle gereksiz aşağılık komplekslerine girme, bu önerilerime kulak ver. Hiç kimseyi kendinden üstün görme.

Sürekli erkek arayışı içindeydim, çünkü…
26 Mayıs 2012 01:25
Nükhet: Ben 16 yaşında bir genç kızım. Benim annem ve babam ben ilkokul 5’e giderken ayrıldılar ve halen ayrılar. Bu benim buluğ çağını geçirdiğim döneme rastladı ve ben bunalıma girdim. Aynı zamanda sürekli erkek arayışı içindeydim. Daha sonra anladım ki benim erkeklerle yakınlık kurmamın nedeni babasızlığımdı. Babamı çok özlüyordum. Bir yandan da annemle anlaşamıyoruz. Onunla aramızdaki tüm bağlar koptu. Artık bir arada yaşayamayız. Bu durumdan nasıl kurtulabilirim?

Nükhetciğim

Babanla arandaki tüm bağları neden kopardın? Elbette ki baba ihtiyacı duyacaksın, bu çok doğal. Sanırım annenin etkisinde kalarak babandan koptun. Babanla ilişkilerini yeniden kurmalısın. Madem büyükler ayrı yaşamaya karar verdiler, baban da kendine yeni bir hayat kurdu bunu böyle kabullenmelisin. Ama sonuçta o senin babandır, onunla görüşmelisin. Annene gelince, belki sorunları vardır, sıkıntı içindedir, bu yüzden seni anlamıyor olabilir. Ona anlayış göstermelisin. Hem annen hem babanla yeni koşullarda ilişkini sürdürmelisin. Annene de haksızlık etme. İleride sen de anne olunca ona haksızlık ettiğini anlayacaksın…

Kendimi hiç güzel hissetmiyorum…
23 Mayıs 2012 00:01
FUNDA: Okşan abla, ben 13 yaşında, arkadaşlarımın güzel bulduğu bir kızım. Benim iki büyük sorunum var. Biri kendimi güzel hissetmiyorum. Ne zaman biri hoş olduğumu söylese kızarıp şaka yapmamasını söylüyorum. Kız arkadaşlarım da güzel olduğumu söylüyor, ama ben onlara inanmıyorum. Boyum 1.65 cm. ve 57 kiloyum. Öbür sorunum ise benim bir çocuktan hoşlanıyor olmam. Ama utangaç olduğum için yaklaşamıyorum. Arada bir bana bakıyor, ama ben hemen kızarıyorum.

Fundacığım:

Bu kendini güzel bulmama, çekingenlik, kızarmalar, aynı anda karşı cinse duyduğun çekilme, hep genç kızlığa uyanışın belirtileri. Yani kızım, 13 yaşındasın ve buluğ çağının bu çok doğal belirtilerini yaşıyorsun. Kendi kendini beğenmiyorsun, çünkü şu sırada vücudun tam gelişmiş durumda değil. Ne genç kıza benziyorsun ne de oğlan çocuğuna. Göğüslerin yeni gelişiyor, belin henüz tam incelmiş değil. Bacakların zayıf ve şekilsiz. Kendimi tam olarak hiçbir yere oturtamıyorsun. Kadınlık hormonu faaliyete geçtikçe de bütün bunlar olacak. Zaman içinde hepsi yerli yerine oturacak. Kendini aynada beğenmeye de başlayacaksın. Kendine güvenin de gelecek. Karşı cinsle yine çekilme hissedeceksin ama bu utanma ve sıkılmalar geçecek. Onlarla daha rahat konuşabilecek, arkadaş bir genç erkekle, sevgili arasında ayrım yapabileceksin. Ama bütün bunlar için biraz daha zamana ihtiyacın var.

Bir gün yalnız kaldık ertesi gün başka biriydi!
18 Mayıs 2012 00:00
EDİZ: Bir yaş büyük bir hanımla üç ay gibi kısa bir beraberlik yaşadım. Benimle mutlu, huzurlu olduğunu söylüyordu. Bir günde her şey değişti. Yalnız kalabileceğimiz bir yere gittik. Ertesi gün aradığımda karşımda bambaşka biri vardı. Devamlı pahalı zevklerinden bahsediyor, zengin arkadaşlarıyla muhabbet ediyordu. Çok kibardır, kasten kabalık yapmaya başladı. Onu zorlamadım, kaybettiğimi anlayınca kahroldum. Sorduğumda ‘ten uyuşmazlığı’ gibi gerçek dışı şeyler söyledi. Defalarca onu sevdiğimi söyledim. O geçici olduğunu iddia ediyor. Arkadaş kalalım, dedi. Ben yapamayacağımı biliyorum. Hayatımı bağlamıştım, onu unutamıyorum.

Edizciğim:

Senin gerçekdışı diye nitelendirdiğin “Ten uyuşmazlığı’’ aslında hiç önemsiz konu değildir. Kadın ya da erkek olsun ilk beraber olduklarında beklenen uyumu gerçekleştiremeyebilirler. Bu ne erkeğin ne de kadının suçudur. Eğer çiftler ‘’Ten uyumu’’ içindeyseler, gerçek bir bütünleşme yaşarlar. Cinsel açıdan birbirlerini tamamlarlar. Sanırım sizde böyle olmamış. Ya da senin bir davranışın onu rahatsız etmiş. Belli ki, bu beraberliği daha fazla sürdürmek istemiyor. Üç ay çok kısa bir süre değil ki! Israr etmende yarar görmüyorum.

Fikriniz varmış,malınız gibi paylaşınız...

