Karınca yaz boyunca çalışırken
ağustos böceği saz çalmış. (Bilirsiniz
hikayeyi)
Tabi kış gelmiş, karınca sıcacık evinde
afiyet içinde yaşıyorken bir gün kapısı
çalmış. Bakmış ağustos böceği.
“Tamam” demiş
– “Yaz boyunca saz çaldın şimdi aç
kaldın ve benden yemek istemeye
geldin, değil mi?
Saz çalacağına biraz çalışmış olsaydın böyle aç kalmazdın”.
Ağustos böceği de:
“Yoo. Yanlış anladın”demiş.
-“Biz yaz boyunca saz çalınca, bir sürü
param oldu. Hatta meşhur da oldum,
şimdi Avrupa turnesine çıkıyorum. Belki oralardan istediğin birşeyler
vardır, diye sormaya geldim”
Hakikaten de karınca bir bakmış
ağustos böceğinin hiç öyle aç bir hali
yok.
Üzerinde bir kürk var, arkada da kocaman bir limuzin, onunde şöförü
ile onu bekliyor. .
“Yok, bir şey istemiyorum” demiş.
-“Ama Fransa’ya uğrayacaksın değil
mi?” diye sormus.
Ağustos böceği de: – “Evet” demiş.
“İyi o zaman” demiş karınca.

-“Paris’e gidince orada La Fontaine
diye bir adam var, onun yüzüne benim
için tükür, oldu mu?”

Fikriniz varmış,malınız gibi paylaşınız...

